MENÜ

Ezeket a szabályokat minden ligatagnak kötelessége betartani! Aki bármely részét megszegi az büntetésekre számíthat, vagy esetleg ki lesz rakva a ligából!

1.0 Versenykiírás:
A bajnokság lebonyolítása:
Szabadedzések: 
Időmérő:
Bemelegítő edzés:
Verseny: 

2 Jelentkezési feltételek:
• Aki rendelkezik az rFactor program futtatásához elégséges konfigurációjú géppel, fejhallgatóval és mikrofonnal, valamint megfelelő internet-kapcsolattal, nevezhet a bajnoki szezonra, feltéve, ha elfogadja a jelen szabályzatot és van még szabad státusz.
• Olyan számítógéppel rendelkezni ami 24 fő esetén is gond nélkül fut.


3.0 Programbeállítások, segítségek, pontrendszer, kameranézet:
3.1 Programbeállítások:
Gumikopás: Normál
Üzemanyag fogyasztás: Kikapcsolva
Mechanikai meghibásodások: Bekapcsolva
Időjárás: Száraz és esős
Versenytáv: 50%
Sérülési érzékenység: 25%

3.2 Segítségek:
F1 (Kanyarodási segédlet) – Kikapcsolva
F2 (Helyes irány segédlet) – Kikapcsolva
F3 (Fékezési pont segédlet) – Kikapcsolva
F4 (Stabilitás segédlet) – Közepes
F5 (Helyes irányba fordítás) – Kikapcsolva
F6 (Sebezhetetlenség) – Kikapcsolva
F7 (Automata váltó) – Engedélyezve
F8 (Kipörgés gátló) – Magas
F9 (Blokkolásgátló) – Engedélyezettt
F10 (Boksz utcasebesség segédlet) – Kikapcsolva
F11 (Kuplung segédlet) – Engedélyezett

3.3 Pontrendszer:

Helyezés1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.-24.
Pont 25 18 15 12 10 8 6 4 2 1 0

Akkor kapsz pontot, ha a verseny 75%-át teljesíted.
 
3.4 Kameranézet: Belső (Pilóta) kameranézetek szabadon választhatók. Tükrök használata kötelező.

4. Sportszerű viselkedés:
A bajnokság szervezőinek elsődleges célja, hogy bárkinek, akinek nevezése elfogadásra került és megkapta a versenyengedélyét, kellemes időtöltést és szórakozást biztosítson, éppen ezért elvárják a sportszerű viselkedést.
• Sportszerű és tisztességes magatartást tanúsít a versenyző, ha a rendezvény során figyelemmel van arra, hogy nem egyedül van a pályán, szándékos vagy gondatlanságból nem okoz balesetet, betartja a szabályokat, a
rendezvény során nem kényszerít másokat balesetveszélyes helyzetbe, illetve nem juttat másokat jogtalan előnyhöz


5. Profil kialakítása: A szerveren kizárólag csak a saját polgári neveddel lehet menni ékezet nélkül!

Pl.: Neved: Horváth József Akkor: Jozsef Horvath

6. Chat szabály:
Időmérő és Verseny alatt a chat használata Tilos! Kizárólag csak a pályabíró írhat. (SC bejövetelekor, távozásakor)
7 Szabadedzés:
A szabadedzés célja, hogy a versenyzők együtt gyakoroljanak, a szabad beállításokkal a legjobb köridőt érjék el. A szerver folyamatosan üzemel. Az autó beállításához való Setupot a versenyzők másoknak nem kötelesek adni.

8.0 Időmérő edzés, szakaszai

8.1 Időmérő edzés: Az időmérő edzésen minden versenyző részt vehet, aki lefutotta a kötelező köröket.
8.2 Időmérő edzés szakaszai, szabályai: Itt a pilótáknak lesz majd egy 20 etap. Itt a 16 pilóta harcolhat a jobb rajthelyek. A leggyorsabb körben elkövetett vágásért / szélesítésért a versenyző az utolsó rajthelyről indul. A kvalifikáció alatt a be- és kilépések nem megengedettek. A meghibásodással küzdő versenyzők nem léphetnek vissza a szerverre! 
Ez alatt minden versenyző köteles meggyőződni arról, hogy technikai akadálya nincs a futamon való indulásának, internet kapcsolata megfelelő. A bemelegítő edzés szolgál arra is, hogy mindenki még beállítsa a saját magának megfelelő autót és esetleg tesztelje is, ha akarja.
10. Felvezető kör:
A felvezető körben nincs fékpróba, nagy sebességről való lassítás, figyelmetlen vezetés. Fékpróba csakis kizárólag a célegyenesben (kör végén) engedélyezett. A figyelmetlenségből elkövetett károkozás, illetve más játékos veszélyeztetése szankciókkal jár.
11.0 Futam általános szabályai:

A futam a rajtra való felállással, majd a felvezető kőrrel kezdődik, és az előre rögzített versenytáv megtételéig tart. A futam során végig elvárt a tisztességes magatartás és a sportszerű viselkedés.
A futam tartalmazza az eredeti versenytáv 50%-át.
 A versenyekre a hivatalos versenyzőknek (16) kötelező eljönni. Amennyiben hiányzik egy versenyző, egy ligavezető álltal választott tesztpilóta indulhat helyette. 3 verseny kihagyása esetén a pilóta elbocsájtásra kerül a ligából.
A versenyen újraindítás nincs,csak ha valami olyan eset történt, hogy a restart nélkülözhetetlen! Aki ennek ellenére írásban igényli, a chat szabály értelmében büntetés róható ki.
A verseny folyamán egy box kiállás kötelező!

12. Zászlószabályok, verseny közbeni büntetések
 • Sárga zászló: Veszély a pályán, vezess óvatosan. A sárga zászló hatálya alatt tilos előzni!
•Kék zászló:A körhátrányban lévő pilóta köteles minél hamarabb félrehúzódni az ideális ívről, és a gyorsabban haladó versenyzőt elengedni. Amennyiben valaki ezt a kötelességét nem teljesíti, áthajtásos büntetéssel lesz jutalmazva.
 Fekete zászló: Kizárás
• Boksz-utca áthajtás: A boksz-utcán a szabályoknak megfelelő tempóban át kell hajtani.
Stop&go: A boksz-utcában, a saját helyeden 10mp-t kell várakozni, majd tovább haladhatsz.

13. Büntetőpontok:
A büntetőpontrendszer menete:
3 büntetőpont= 5 rajthelyes büntetés.
6 büntetőpont= 10 rajthelyes büntetés.
9 büntetőpont= Utolsó helyről való rajt.
12 büntetőpont= Egy futam eltiltás.

14. Boksz szabály:
A bokszkiállást a bokszutcában a szerviz-sávba a lehető legrövidebb úton kell megejteni, majd a szervízelést követően a lehető legrövidebb úton kell a bokszutca aszfaltcsíkjára visszatérni. (Lásd a képen)
.

A bokszutcában előzni, a bokszutca kijáratához felsorakozó álló autó mellé másodiknak, harmadiknak stb. beállni Tilos!
A boksz utcát elhagyni kizárólag a fehér vonalon belül lehet. Büntetés: Boksz utca áthajtás, amennyiben nem a teljes autó halad át a fehér vonalon. 10mp-s büntetést róhat ki a versenybíróság. Ha nem teljesítesz egy kiállást sem az a futamból való kizárással jár.

15.0 Pozíciószerzés, pályavágás, szélesítés
15.1 Pozíciószerzés: Pozíciót szerezni vágással, szélesítéssel tilos! Ha valaki így tesz, maga elé kell engedni azt, akit szabálytalanul megelőzött. Amennyiben ez nem történik meg, büntetés jár. Büntetés: 10mp
15.2 Pályavágás, szélesítés: Rendszeres pályavágás és szélesítés tilos. Szabálytalan, és büntetést von maga után a pálya mind a négy kerékkel való elhagyása, ha az szándékos, illetve véletlen, de ebből a versenyző előnyt szerez, avagy azt a pálya adott részén rendszeresen elköveti. A szegély és a rázókövek nem a pálya részei. Rendszeresnek minősül a pályaelhagyás akkor, ha a versenyző a pálya ugyanazon szakaszán bármely három egymást követő körében a vágás, szélesítés megállapítható. Büntetés: boxutca áthajtátos büntetés, +5rajthely. Íme 1-2 példa:

Szabálytalan:


Szabályos:

Szabálytalan:

Szabályos:

15.3 Az előzés a valós életben is az egyik legkritikusabb pontja a versenyzésnek. Nincs ez másként a szimulátorok világában sem, azonban a monitor jelentősen beszűkíti a látómezőt, sokkal nehezebb a szükséges információk birtokába jutni. Mindenkit szeretnénk megkérni, hogy gondolja át pontosan hol, mikor és hogyan kísérli meg majd az előzést. Mivel reményeink szerint a Promaster bajnokság szoros, nagyjából egyforma képességű versenyzőket tömörít majd, így irreális arra gondolni, hogy egyszerre több ellenfelet is képes valaki majd megelőzni egy kanyarban.
Ez vonatkozik a rajt utáni első pár kanyarra is, mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrűlt kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.

16. Safety Car:
Bizonyos szituációkban, főleg baleseteknél a BT (Bírói Testület) beküldheti a pályára a Safety Car-t (Biztonsági autó). Ekkor a Chat ablakban figyelmezteti a versenyzőket, hogy egészpályás sárgazászló van érvényben, azaz előzni Tilos! Ekkor az első helyezett és a többi versenyző is besorol az SC mögé, a sárgazászló előtti helyezési sorrendben. A körhátrányban lévők visszakapják a körüket, de csak egyet. Az egészpályás sárgazászlós fázis alatt a bokszutca nyitva van, kerékcsere, javítás engedélyezett. Aki a Biztonsági autó fázis alatt kimegy a bokszba, az már nem veheti vissza a bokszutcába érkezés előtti helyezést. Ahova érkezik a mezőnybe, ott kell folytatnia versenyt, még ha körhátrányba is került.
A SC időben jelzi, hogy elhagyni készül a pályát és a következő kör kezdetétől, zöldzászló lesz érvényben. Ekkor az első diktálja az iramot és a többi versenyző követi. Az első versenyautó lassíthat az SC jelzéstől kezdve, de ha már megnövelte a tempóját, azt újra nem lassíthatja vissza. A pályán általában a célegyenes rávezető kanyarívben van felfestve az SC vonal. Ez jelzi a versenyzőknek, hogy innentől kezdve lehet előzni.

17.0 Káros állapotú autó (szárnysérülés)
A biztonság érdekében feltartóztatni a gyorsabb versenyzőt tilos. Törött autóval kizárólag a pálya szélén lehet haladni. Amennyiben baleset történik, és a baleset a pálya közepén, vagy az ideális íven történik, automatikusan a törött autót vezető pilóta a hibás.
Büntetés: Feltartóztatás:10mp Baleset: 10rajthelyes büntetés.


18.0 Büntetések letöltése
18.1 Időbüntetés esetében: Amennyiben a büntetett fél a versenyét befejezte, az időeredményéhez lesz hozzá adva a kiszabott idő büntetés.
18.2 Időbüntetés esetében: Amennyiben a büntetett fél a versenyét nem fejezte be, a soron következő verseny időeredményéhez lesz a kiszabott idő büntetés hozzáadva. Ha a versenyt itt sem fejezi be, a büntetés elévül,azonban aki nem jön el szándékosan a versenyre automatikusan 2futamot eltiltásban részesül!
18.3 Boksz utca áthajtás: A soron következő versenyen kell a büntetést letölteni, végrehajtani az első 5 körben.

19. Motorhasználat:
A pilótáknak 8 moltor áll rendelkezésükre. Ha időmérőn vagy akár futamon elfüstöl a motor akkor értelem szerűen egyel kevesebb van. Viszont ha az illető a 9. motorját használja 10 rajthelyes büntetést fog kapni!

20. Szerver:

IP: 
PW: 

21. Kommunikáció:

TS3:

Asztali nézet